- Hirdetés-

Veszprém megyei hír- és véleményportál - indexveszprem.hu

Betűméret
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Értelmetlen reggeli várakozás Veszprémben

Olvasóink értékelése: / 191
ElégtelenKitűnő 

Tisztelt Szerkesztőség!

Heti ingázóként a hétvégéket Veszprémben töltöm. Ismerem tehát jól a város – jórészt földrajzi adottságokból fakadó – közlekedési nehézségeit, de bizony van közöttük olyan is, amelyik következetes várospolitika keretében megoldható lenne.

Budapest (Székesfehérvár) felől érkezve a forgalom nagy többsége áthalad a MOL-kút utáni, a belső körgyűrűs kereszteződésnél telepített lámpánál. Csúcsidőben nagyon gyakori a hosszú kocsisor, a várakozás, bár a lámpa rugalmas vezérléssel igyekszik ezt több-kevesebb sikerrel lekezelni. Sokkal bántóbb, és érthetetlenebb ez a helyzet este, éjjel, hajnalban. Hétfőnként fél 5-5 körül indulok Budapestre, és igen gyakran ott állok a belső körgyűrűnél a balra kanyarodásra várakozva 2-3 percet is anélkül, hogy bármilyen irányból egyetlen jármű is áthaladna a kereszteződésen. A problémát tehát a lámpa életszerűtlen, rossz beállítása okozza. Törvénytisztelő állampolgárként elfogadom, hogy ebben a balesetveszélyes kereszteződésben nem szabad éjszakára kikapcsolni a jelzőlámpát. Azt azonban nem tudom elfogadni, hogy a városban örvendetesen, és hatásosan szaporodó körforgalmak erre a kulcsfontosságú kereszteződésre nem terjednek ki.

A városban tudomásom szerint tartja magát az a suttogó propaganda, hogy a kereszteződésben ingatlannal rendelkező, nagy érdekérvényesítő képességű család akadályozza meg ezt a megoldást, én azonban nem hiszem el, hogy erre nem lehetne megoldást találni. A mielőbbi kibontakozás reményében, sok autós, buszos, taxis stb. támogató véleményét, és egy alakulóban levő aláírásgyűjtési akciót is a vélemény mögött tudva:

Üdvözlettel:

Soós Lőrinc ( Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. )

Válasz
Schmidt István a Veszprémi Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Városüzemeltetési Irodájának vezetője az Indexveszprém.hu kérdésére elmondta, hogy a kereszteződés már régóta okoz fejtörést az önkormányzatnak. Sokan nem tudják, hogy a Csolnoky úton haladók elsőbbséget élveznek a Budapesti úton érkezőkkel szemben, így a lámpák kikapcsolása a balesetek kockázatával fenyeget. Természetesen a legjobb megoldás egy körforgalom kialakítása lenne, ami azonban nem fér el a területen, ahhoz ugyanis lakóingatlanokkal és zajvédő fallal borított területet kellene kisajátítania az önkormányzatnak.

A városfejlesztési iroda a 2010-es költségvetési koncepcióba javasolt egy tanulmánytervet, amely vélhetően felkínálna több alternatívát a csomópont közlekedési problémájának megoldására. Nagy a valószínűsége azonban, hogy ennek a tanulmánynak a költségei nem férnek bele a 2010-es esztendőbe, főleg mert egy jelenleg működőképes kereszteződésről van szó – tájékoztatott Schmidt István.

 
Hozzászólások (47)
47 2010. július 30. péntek, 18:25
zöld
körforgalmat,a budapest utra!
46 2010. május 04. kedd, 03:34
Nonóka
Jó, hogy egy taxis is megszólalt ! Ők sokat mérgelődhetnek éjjel, hajnalban a türelmetlen utasok felesleges várakoztatásával. Jó lenne még megismerni néhány késő esti, és hajnali buszos álláspontját is. Schmidt úr és érzéketlen, megnémult bandája talán tanulhatna belőle valamit !
45 2010. május 03. hétfő, 11:26
Taxi 41
A kereszteződés lámpabeállításával nem történt semmi. Az éjszaka folyamán ugyanúgy hosszú többperces ciklusokban nézzük az eget emlegetve valakik felmenőit.
Pedig volt itt másképp is, volt itt gyors ciklus éjszaka, érzékelővel kombinálva. A megoldás itt nem pénz kérdés hanem odafigyelés és ne ködösítsen Schmidt István Úr, hanem nevezze meg ki a felelős a lámpa beállításáért és ha Ő is tudja, hogy így nem jó akkor intézkedjen róla hogy átállítsák esetleg egy nyilvánosságra hozott időpontig. Ha viszont szerinte ez így jó akkor a veszprémi közlekedők elé tárhatná szakmai érveit.
44 2010. április 25. vasárnap, 04:41
Tréfi
Sok buszossal, taxissal, szállító cégek profi sofőrjeivel beszélgetve ugyanaz az egyértelmű kép rajzolódik ki, mint a hozzászólásokból. Nem más ez, mint a város illetékes vezetői tudomást sem véve sok veszprémi ill a városba rendszeresen bejáró véleményéről, érdekeiről , egyéni szempontokat szolgálnak és elengedik a fülük mellett a nép hangját. Szégyen !
43 2010. április 02. péntek, 06:07
Komoly
Kora hajnalban megint ott álltam vagy 3 percet a pirosnál, pedig egy teremtett lélek nem járt arra néhány átsurranó denevér kivételével. Ezek (a városunk VEZETŐI)szerintem arra várnak, hogy valaki megunja a banánt, áthajtson a piroson, aztán ha peche van épp balesetet okoz, vagy a lesben álló zsaruba fut 100 ezerért. BOTRÁNYOS !
42 2010. március 31. szerda, 20:51
Munkás
Rugalmas lámpabeállítást, utána körforgalmat, de izibe !
41 2010. március 30. kedd, 09:36
Prés
A várost, és vezetőit minősíti ez a hozzáállás, hogy fütyülnek egy ekkora érdeklődést kiváltó ügyre ! Node lesz még rövidesen önkormányzati választás !
40 2010. március 22. hétfő, 08:02
No-nak
Miért, miért, azért mert Schmidtéknek ilyen apró, csak sok száz (ezer ) embert érdeklő ügyek rendezésére bokros teendőik közepette nincs ideje ! És punktum, a kutyafáját !
39 2010. március 20. szombat, 11:53
No,
Miért nem lehet egyszerűen sárgára állítani 22-05.30 között?
38 2010. március 20. szombat, 06:15
Török
Már ma is igen súlyos, és értelmetlen feszültségeket okoz ez a közéekedési pont. Ez a hozzászólások 95 %-ából világosan kiderül. Minek feleslegesen hergelni az embereket, mikor van annyi más probléma ? Ráadásul, ahogy fejlődik a város, a motorizáció, az idegenforgalom, a helyzet törvényszerűen egyre súlyosbodni fog. Ezért is érthetetlen az illetékesek érzéketlensége az ügyben. Schmidt néhány semmitmondó mondatán kívül egy szavuk sincs az ügyhöz, sőt, 1-1 éjszakás jó beállítással, majd annak újra a rosszra történő visszaváltásával még fel is hergelik az érintetteket. Tessék este 21 órától reggel 5 óra 30-ig gyors, rugalmas váltásúra beállítani a lámpát, állandó üzemmódban !
37 2010. március 19. péntek, 23:46
T.Tibor
nincs
36 2010. március 19. péntek, 22:26
Pali
Megértem, hogy nagyon kellemetlen felesleges várakozással tölteni egy percet. Hát még esetleg kettőt!
Na de, tényleg ennyire súlyos probléma ez? A város közlekedésének legfontosabb problémája?!?
Nincs egy kicsit túldimenzionálva ez a kérdés?
35 2010. március 12. péntek, 17:53
Burcsa
HIhetelen, amit megengednek maguknak a hatóságok. Más normális országokban a közszolgálat valóban a köz szolgálatát jelenti, nálunk meg néhány íróasztal önigazoló célzatú védelmét. Ez a lámpa ügy hű tükörképe a hivatalnoki munkának, pokolba az ilyen ügyintézéssel, a polgárokkal való packázással. körforgalmat és nem konceociózást, de addig is a közlekedést segítő lámpabeállítást ! És fütyülünk a hozzászólásokban megemlített szegény kisrendőrtől származó hírre, mely szerint azért nincs rendesen beállítva az egyébként korszerű, sokat tudó lámpa, mert nincs pénz a programozására. Ezek után javasoljuk, hogy vonják le Schmidt és kollegái béréből vagy cafetériájából.
34 2010. március 10. szerda, 08:51
Sivák
Szóljon már valaki az önkormányzatnak, hogy ez már tényleg felháborító, amit ezzel a kereszteződéssel művelnek, és ennyi ember véleményét semmibe veszik. Vagy arra várnak, hogy tüntetést szervezzünk, vagy eltorlaszolja valamelyik politikai erő, amelyik kisajátítja ezt az ügyet. VALLJON SZÍNT AZ ÖNKORMÁNYZAT !
33 2010. március 08. hétfő, 08:13
Kemény
Már BOTRÁNY amit ezzel a lámpával művelnek ! Ma hajnalban úgyanúgy perceket kellett várni értelmetlenül, Mert rajtam kívül senki nem járt arra ! Egyre inkább úgy látom, hogy packáznak az illetékesek a veszprémi közlekedőkkel. Vagy arra várnak, hogy a nagy óvatoskodással kihozzák az éjszakai közlekedőket a sodrukból, akik így balesetet okoznak illetve büntethetőek lesznek ! Mi kell még Schmidt úrnak és a főnökeinek, hogy odafigyeljenek erre a szokatlanul nagy visszhangot és egyetértést kiváltó felvetésre ? ? ? ÉBRESZTŐ ! ! !
32 2010. március 05. péntek, 14:29
Csatl Orsóshoz !
Ma hajnalban negyed 6 körül én is ugyanazt tapasztaltam, mint Orsós. A lámpa a forgalomhoz illaszkedve gyorsan váltott, én is 40-50 másodperc alatt átjutottam. Mostmár csak az a kérdés, hogy miért kell ilyen alapvető dolgokhoz indexveszprém, meg hosszú hetek várakozása. Azok akiknek ez a dolguk (Scmidt, stb), miért nem teszik ezt azonnal, hiszen ezért, avagy értünk dolgoznak és kapják a fizetésüket. A körforgalmat pedig a lehető leggyorsabban építsék meg ide, mert a lámpa beállítás, átállítás csak gyors, tüneti kezelés.
31 2010. március 05. péntek, 08:46
Orsós
Ma reggel 5-kor mentem át a vitatott kereszteződésen, és örömmel tapasztaltam, hogy a rugalmas, érzékelős üzemmódban működött. Remélem nem az északi szél állította át a programot, node félre a tréfával. Mégis érdemes az indexveszprémen felvetni problémákat, csak azt nem értem, hogy erre miért kellett másfél hónapot várni. És nyomatékkal kérjük a város vezetőit, hogy ne halogassák, hanem ÉPÍTSÉK ODA A KÖRFORGALMAT ! !
30 2010. február 03. szerda, 19:39
sendre
induljunk már el ! A kocsma mellett lehet bolt és egyéb közösségi létesitmény is befogadó hely!
29 2010. február 02. kedd, 20:35
Kemény
Csatlakozunk
28 2010. február 01. hétfő, 12:15
Nemes
Jelöljünk ki pár helyet a környék kiskocsmái közül, és ezeken lehessen aláírni az íveket, persze névvel, lakcímmel, hogy a kérdés súlyát meg tudjuk őrízni.
27 2010. január 31. vasárnap, 15:19
Nagy Zsiga
Kérek értesítést arról, hogy mikor és hol indul az aláírás gyüjtés. Jó lenne, ha az indexveszprém felülete biztosítana az akció lebonyolításához, ha már a város vezetőit ennyire nem érdekli ez a nagyon sokakat érdeklő közügy.
26 2010. január 31. vasárnap, 10:25
Dudás
Induljon az aláírás-gyüjtés
25 2010. január 31. vasárnap, 08:29
Dénes
Nagyon egyetértek azzal, hogy ez a kérdés, és az ehhez hasonlók a következő választási kampányokban fontos szerepet játszanak, hiszen sok embernek nap mint nap okoznak kellemetlenséget. Úgy látszik, hogy az érintettek még a saját húsbavágó érdekeiket sem képesek felismerni. Akkor pedig egész egyszerűen nem valók politikusoknak.
24 2010. január 31. vasárnap, 08:08
útkezelőknek
Sajnálatos tény, hogy a városházi schmidt és kovács félék felkészületlenül, szakmai alapok nélkül próbálnak irányítani, döntéseket előkészíteni, ezzel súlyos károkat okoznak, amit nekünk kell megfizetni.
Mikor lesz már ennek vége?
23 2010. január 31. vasárnap, 06:19
Burcsa
Mi is, barátaink is tapasztaljuk nap mint nap a cikk és a kommentárok valóságosságát. A városnak sokkal rugalmasabban és pozitívabban kellene hozzáállni ehhez az ügyhöz. A reagálásokból világos, hogy a soron következő választások egyik igen fontos helyi kampánytémájává fog előlépni, hiszen ilyen kiugró mértékben érdekli a lakosságot. A politikusoknak, a város vezetőinek illene ennek megfelelően hozzáállni, és nem a Schmidt féle üres szavakkal reagálni.
22 2010. január 30. szombat, 12:52
Trepák
Aladár véleményét kiguvadt szemmel olvastam, pedig nyilván megtörtént konkrét esetről van szó. Ha egy szolgálatos rendőr ezt mondja, akkor annak valós információ az alapja, mert egyébként nem mondhatná, hiszen bármelyik pillanatban visszahullhat rá. Ja és persze ez a helyes és termékeny vita napok óta zajlik, de az illetékesek szarnak rá, tehát ideje lesz elindítani azt az aláírás gyüjtést.
21 2010. január 29. péntek, 22:47
Sendrének
Konkrét kérésére barátilag közöljük, hogy a tágabb környéken élők a C....i családot sejtik az évek óta tartó halogatás mögött.
20 2010. január 28. csütörtök, 18:00
Soós Lőrinc
Köszönöm az észrevételeket, ebből elég tisztán kirajzolódik, hogy kemény veszprémi közügyről van szó. A reagálások alapján rövid idő alatt bebizonyosodott, hogy a megoldást nagyon rövid távon, akár már holnaptól a lámpa normális éjszakai üzemmódra hangolásával átmenetileg kezelni lehet. Ez csak a városvezetés rugalmasságán múlik. Az is tiszta, hogy ezzel a lépéssel csak tüneti kezelést lehet elérni, mert a megoldás a körforgalom. Mert, ha Veszprémben valóban gyorsan, rugalmasan, ügyesen megépített körforgalmakkal hozzászoktatták a városiakat a körforgalomban való közlekedéshez, akkor logikátlan, ellentmondásos, hogy ez a program erre a döntő fontosságú kereszteződésre ne terjedjen ki. A szerkesztőségnek igértem, hogy amennyiben a mail-címemre érdemleges vélemények érkeznek közvetlenül, azt megosztom az olvasókkal. Ez több mailben is megtestesült, amit köszönök, de tartalmuk nem terjedt túl a vélemények cikkemet támogató gondolatkörén.
19 2010. január 28. csütörtök, 17:45
ötletes
a belvárosi rehabilitációs pályázatát a városnak elutasították mert kedves közszolgáink elfelejtették a tervdokumentációt mellékelni a pályázathoz. Most olvastam a naplo-online-on. Igaz, hogy elveszett 3.6 milliárd, de legalább a sikerdíjat megspóröltuk.Ebből remélem futja erre a kereszteződésre.
18 2010. január 28. csütörtök, 17:40
érdekes
kedves közútkezelő elvtárs!
kérem intézkedjen!
17 2010. január 28. csütörtök, 15:58
Ambrus
Ma hajnalban mázlim volt, mert 4ó 50-kor csak 80-90 másodpercet vártam, tehát aplafon felét. De autó persze egy darab sem jött.
16 2010. január 28. csütörtök, 08:04
Pörbölyi
Ha nem lesz érdemi változás, várjuk az aláírás gyüjtést. Már most több szomszédot, ismerőst tudok, aki aláírja.
15 2010. január 28. csütörtök, 05:49
Ambrus
Most indulok melóba, és átmegyek mindjárt a kereszteződésen. Kíváncsi vagyok, mennyit dekkolok ma is ott. Remélem a városi illetékes nemcsak a cikket olvassa el, hanam a hozzá írt megjegyzéseket is. Javaslom, hogy néhányszor próbálja is ki éjjeli üzemmódban.
14 2010. január 27. szerda, 21:39
kukkeres nő
Vajon ki a bráner találta ki a hősök kapuját?
13 2010. január 27. szerda, 20:19
Nézőpont
Látszik a hozzászólásokból, hogy mennyire más nézőpontból nézik a kérdést a város vezetői és alakosság különböző rétegei. Jó lenne összehangolni.
12 2010. január 27. szerda, 20:19
sendre
Hősök kapuját ebben a gazdasági helyzetben? Nem kellenne inkább egy új Rajk szobor? Vagy ha körforgalomra nincs is pénz,nem lehetne a lámpát ésszerűen átprogramozni? Az biztos kikerül a Hősök kapuja árából!Mondja már meg valaki,koi az a nagytekintélyű városlakó,aki ezt akadályozza!Vagy legalább célozzon rá!
11 2010. január 27. szerda, 19:45
ötletes
Ma olvastam hogy az önkormányzat 4 százalékos sikerdíjat fizet önerőből ( tehát a mi pénzünkből) annak a pályázatíró cégnek aki a város összes beruházási pályázatát készíti. A sikerdíjon felül a pályázat megírásáért is kapnak pénzt.Csak a Hősök kapujának sikerdíjára 10 millió Ft-ot különítettek el a város költségvetésében. Ha egy kicsit kevesebbet fizetnénk sikerdíjra mindjárt futná tanulmánytervre is. nem etikus egyik helyen pénzhiányra hivatkozni, míg más helyen elég bőkezűen osztunk.
10 2010. január 27. szerda, 18:53
környékbeli
Sokat, és munkámból következően éjjel járok gyakran Veszprémben. Tényleg dühítő ott ácsorogni a semmire várva. Azt is tapasztaltam, minél nagyobb egy város, annál inkább kikényszeríti a normális viszonyokat a közlekedésben. Mert másképp egy idő után megmozdulni sem tud. A cikkböl, tapasztalataimból is következik, hogy itt az idő.
9 2010. január 27. szerda, 18:42
Minorit
Száz szónak is egy a vége, nem koncepciók, hanem körforgalmak kellenek. Megtanulták az autósok évek alatt használni. Gyorsítja a forgalmat, csökkenti a baleseteket. Építeni kell, nem mellébeszélni, úgysem ússza meg a város.
8 2010. január 27. szerda, 15:14
Csikász
És a rendőr ezt nem az ujjából szopta ki, valószínüleg valamelyik főnöke mondhatta, mikor meg kellett indokolnia az állománynak, hogy miért csak két hetenként jut egy tank benzin a rendőrautókba.
7 2010. január 27. szerda, 15:00
Aladár
Aláírom, tényleg sok a mérgelődés emiatt az átlozott lámpa miatt. Nem túl régen megkérdeztünk egy szolgálatban lévő rendőrt, hogy miért ilyen rossz a helyzet, főleg késő estétől hajnalig. A válasz megdöbbentő volt, az, hogy nincs pénz a lámpa átprogramozására. Persze koncepcióra van.
6 2010. január 27. szerda, 14:39
Orsós
Állítsák be tisztességesen éjszakai üzemmódban a lámpát és ne koncepciózzanak, hanem építsenek. Oda például sürgősen körforgalmat, mert értelmetlen ott váraloztatni. Van itt baj elég, megoldható dolgokkal ne hergeljék az embereket.
5 2010. január 27. szerda, 14:17
Maszatolás
Koncepciógyártás, meg mi fér bele 2010-be, meg működőképes a kereszteződés, meg stb. Tehát maszatolás, azaz nem a lényeg a fontos elvtársak.
4 2010. január 27. szerda, 12:42
Utazó
A város közlekedésének legfontosabb problémája. A városnak ennek megfelelően kellene hozzáállni.
3 2010. január 27. szerda, 12:38
ötletes
Kedves Schmidt Úr!
Ha a tanulmányterv a 2010-es költségvetésbe nem fér bele, javaslom a Szép-Sturcz tervezőpáros felkérését, akik tériítés nélkül bizonyára erre a helyszínre is szívesen adnak ötleteket.
Ha ennyire nincs pénz, akkor miért pazarlunk a belvárosban??
2 2010. január 27. szerda, 08:38
Pörbölyi
Igaza van a levélírónak, elég sokan és régóta bosszankodunk emiatt. A város nevében nyilatkozó Schmidt István álláspontja viszont nálam a korrektül semmitmondó kategóriába tartozik, mert
1. A város illetékes vezetőitől elvárható lenne a perspektívikus gondolkodás. Ezért a kereszteződés jelenlegi működőképességével érvelni nem szerencsés. Egyrészt azért, mert már ma is csak korlátozottan igaz, másrészt a város fejlődésével, a
motorizáció és az idegenforgalom bővülésével még kevésbé lesz az.
2. Semmit nem mond a rövid távon, a lámpák jobb beállításával kapcsolatos lehetőségekről, városi tervekről, netán lépésekről.
3. Egyébként a nyilatkozat korrekt, de ennél a helyzet megoldása többet igényel.
1 2010. január 27. szerda, 05:47
Komoly
Kisajátítani nehéz és költséges, de megkerülhetetlen. Persze addig is Érthetetlen, miért nem lehet a lámpák periódus idejét este 9-től reggel 5-ig harmadolni, negyedelni. Így egy teljes periódus körbefut kb 1 perc alatt, és nem áll ott káromkodva 3 percig a hajnali közlekedő totál feleslegesen.

Hozzászólás (ha egyedi felhasználó nevet szeretne, akkor regisztráljon)

Név:
Hozzászólás:

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -


Ma 2010. szeptember 6, hétfő, Zakariás napja van. Holnap Regina napja lesz.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés-

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés-

     

firefox-logo.gif

Oldalaink megtekintéséhez a Mozilla Firefox böngészőt javasoljuk.

/A letöltéshez kattintson a logóra!/